Lütfen bekleyiniz...

Gaming Sektörünün Hacmi 170 Milyar Dolara Yaklaştı, Bu Alandaki Yerinizi Ayırtın!

Gaming Sektörünün Hacmi 170 Milyar Dolara Yaklaştı, Bu Alandaki Yerinizi Ayırtın!

Gaming sektörü, geliştiriciliği ile grafikerliği ile ve marketing alanıyla tam bir hazine değerinde. Türkiye’de, resmi rakamlara göre gaming sektöründe geliştirici konumunda sadece bin kişi yer alıyor. Amerika yaz okulları ve üniversiteleri, Gaming sektörüne yönelik eğitimler gerçekleştirirken, bu konuyla ilgili Güney Kore ile yarış içerisindeler; Güney Kore, gaming sektörüne 200 milyar dolara yakın bir para ayırmış durumda. Üstelik bu gaming, yani oyun sektöründen kastımız basit bir 8 bit oyunları da içeriyor, aksine ana akım büyük bütçelerle oluşturulan oyunları da içeriyor. Üstelik, Amerika, yaz okulları programlarına oyun sektörünü de yansıtarak ‘oyunlar artık yeni nesil bir Hollywood’ yorumları yapılıyor.

Dünya dijital oyun pazarı hızlı bir şekilde büyürken Türkiye de bu duruma kayıtsız kalmıyor. Çeşitli oyun federasyonlarının işbirliklerinin ve şirketlerin çeşitli alanlarda açıkladığı rapora göre, dünyada 1 milyarın üzerinde insan dijital oyun oynuyor. Yeni bir rapora göre Türkiye’de dijital oyun kullanıcılarının sayısının yaklaşık 22 milyon olduğu ifade ediliyor. Dijital oyun sektörünün büyüklüğü yaklaşık 75 milyar doları buluyor.

Gaming, Yani Oyun Sektörü Amerika Yaz Okulları ile Nasıl Birleşti?

Yurtdışı eğitim sistemi, bir branş olarak kabul ettiği oyun sektörüyle ilgili pekçok alanda eğitimler veriyorlar. Ağırlıklı olarak Amerika yurtdışı eğitim programlarında karşılaştığımız bu yaz okulları, içeriğinde oyun modelleme, karakter modelleme 3D çizim,  oyun kodlama, geliştirme, pazarlama gibi alanlarda da branşlara yönelik eğitimler vermeye başladılar. Özellikle  gaming alanında gaming marketing, UX Designer gibi alanlar oldukça popler hale geldi.

Sektörün önümüzdeki dönemde de en hızlı büyüyen sektörlerden biri olmasının beklendiğini belirten Yüksek beklentilerle piyasaya sürülen ve  son dönemde ‘Crysis’, ‘Football Manager’, ‘Rome II Total War’ gibi büyük bütçeli ve hasılatlı yapımlar, direkt olarak Türkiye’deki oyunculara yönelik Türkçe dil seçenekleriyle piyasaya sürüldü. Bu durum da, bunlar gibi dev yapımlar ve yeni çıkacak tüm oyunlarla ilgili her geçen gün daha fazla orijinal oyunun satılmasıyla oyunlara taleplerin gitgide yükseldiğini görebiliyoruz.

Gaming Sektörünün Avrupa’daki Hacmi 12 Milyar Dolar

Şirketlerin avrupa ülkelerine gerçekleştirdiği oyun yatırımları 12 milyar doları geçiyor bile. Aslında, bu para, firmaların 3. taraf olarak gerçekleştirdiği yatırımlardan ortaya çıkan bir rakam olduğunu söylemeliyiz. Bilgisayar üreticilerinin donanım, aksesuar, konsol üretimlerine yönelik gerçekleştirdiği yatırımlar bu rakama dahil değil.

Dünyanın en büyük oyun şirketleri, ayrıca sadece kendi şemsiyesi altında geliştirilen oyunlara değil 3. taraf olarak geliştirilen dijital market oyunlarına da yatırımlar gerçekleştirmeye başladı. Bu şirketler oyunlarının dışarısında çeşitli uygulamalar ve web mağazalarıyla açık kaynak usulü ile geliştiricilere ve bu işten para kazanmak isteyen kişilere fırsatlar sunuyorlar. Ubisoft, Nintendo, King, Electronic Arts, Apple, Activission Blizzard, 2K, Microsoft, Sony, Tencent. Tüm zamanların en çok ilgi gören oyunu Grand Theft Auto V (GTA V) oyunları, şimdiye dek oyun sektörünün temelini atan ve bu yatırım rakamlarının bu kadar artış göstermesinde büyük rol oynadılar. Lakin; sektörde önemli bir ödül olan The Game Awards’ta 2016 yılının oyunu seçilen bir Blizzard oyunu olan Overwatch, şimdiye kadar en fazla yatırım gerçekleştiren ve yatırım alan oyunlardan bir tanesi oldu.

Elbette böyle bir rakam ortaya çıkması, ailelerin ve çocukların iştahlarını kabartabilir. Pasta büyük, dilimler daha büyük ve şirketlerde ‘oyunun içerisinden gelen’ kişilerin sayısı oldukça az. Daha önce de belirttiğimiz gibi Türkiye’de gaming sektörünün içerisinde bulunan aktif, sadee 1000 kişi bulunuyor. Dolayısıyla, Amerika yaz okulları çerçevesinde gerçekleştirilen bu gaming ve yazılım ile ilgili yaz okulları programlarına katılmanız oldukça faydalı olacaktır.

Oyunları kategorilere en çok tercih edilenlerden ayırmak istersek, strateji ve savaş, aksiyon, rol yapma, internet üzerinden gerçek insanlarla birlikte oynanan insanlar, araç kullanım simülasyon oyunları, e-spor, korku ve gerilim ağırlıklı macera, yarış oyunları gibi oyunları tercih ediyorlar. Kimi oyunlar bunların bir bileşimi de olabiliyor. Örneğin, turnuvaları gerçekleştirilen ve yatırımların kesilmediği Riots Games şirketinin League of Legends adlı oyunu aksiyon, yarışma, strateji boyutlarını içeriyor.

Oyun Sektörü Kendi İçerisinde Daha Fazla Alanla Geliyor

Bu oyunlarda artırılmış gerçeklik, 3 boyut, yapay zeka gibi teknolojik varyasyonlar kullanılıyor. Oyunların gerçek yaşamdaki siyasal ve tarihsel olayların sanal ortama aktarılmasına zemin oluşturduğu görüldüğü dolayısıyla oyun veya gaming meselesi sadece CD-DVD’lerle satılan birkaç alüminyum parçası değil, dijital olarak en büyük hazinelerden bir tanesi olarak görülüyor. Oyunlardaki sakıncalı içeriklerin azalması, daha fazla yaş aralığına hitap etmesi de, oyun sektörünün gittikçe daha düşük yaş ortalaması tarafından geliştiriliyor olması ve bu genç adamların daha fazla aktif rol oynaması, oyunları daha da oynanabilir kılıyor. Sokaktan eve kapatılan çocuk ya da erişkin, her türlü sosyal iletişimini oyun üzerinden kurmakta, oyun bağımlısı olabilmektedir. Üstelik, yeni açılan bir bölüm de, bu yıldan itibaren yurtdışı eğitimle ilgili tüm alanlarda gösterilmeye başlandı; Oyun psikolojisi. Artık siber dünyanın antropolojisinden söz ediliyorken, bu alana göre bir branşın açılmaması olmazsa olmazdı.

Eklenme Tarihi: 2018-05-04 11:28:41

2018-05-04 08:28:41